Werkwijze

We bieden je een traject aan van 4 maanden Runningtherapie. Dit traject bevat trainingen – met ons en om zelf te doen, (online) coaching, informatie, advies en nazorg. Bij ons is het niet uit het oog, uit het hart.

Dit kun je verwachten:

1. Start
Individuele intake om kennis te maken, te kijken naar wat je aan kunt en jouw eigen doel(en) te bespreken.

2. Trainen
Drie keer per week ga je 30-45 minuten trainen. Eén keer samen met ons (Alphen a/d Rijn) en daarnaast twee keer zelf met een op maat gemaakt schema. Daarbij zullen we 6 dagen in de week online beschikbaar zijn voor coaching. Persoonlijke aandacht vinden wij belangrijk. De trainingen bestaan uit (hard)lopen, ondersteunende oefeningen en huiswerkopdrachten. Na 5 weken is er een tussentijdse evaluatie.

Er wordt uiteraard gepraat onderweg, over de vorm van de dag en over hoe je na de cursus het bewegen ingepast gaat krijgen in je wekelijkse routine bijvoorbeeld, maar er worden géén psychologische gesprekken gevoerd. Onze achtergrond als Runningtherapeut ligt in de atletiek, (sport)fysiotherapie en training/coaching en wij houden ons graag bij onze ‘leest’. Als je reeds ergens onder behandeling bent (huisarts, POH-GGZ, psycholoog, psychiater) dan kunnen we -als jij dat wilt- overleggen met hem/ haar voor optimale ondersteuning.

Opbouw trainingen:
Start: Intakegesprek
Week 1 t/m 4: Wekelijks gezamelijke training (4x) en 2x zelfstandig trainen via een op maat gemaakt schema.
Week 5: Gezamelijke training (5e), tussenevaluatie en 2x zelfstandig trainen via een op maat gemaakt schema.
Week 6: 3x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 7: Gezamelijke training (6e) en 2x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 8: 3x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 9: Gezamelijke training (7e) en 2x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 10: 3x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 11: Gezamelijke training (8e) en 2x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 12: 3x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 13: Gezamelijke training (9e) en 2x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 14: 3x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.
Week 15: Gezamelijke training (10e), eindevaluatie en 2x zelfstandig via een op maat gemaakt schema.

3. Afronding
Na 15 weken trainen ronden we het traject af met een eindevaluatie en kijken we samen nog een keer naar het plan dat je hebt om zelf verder te gaan.

‘De opbouw van de cursus heb ik prettig en rustig ervaren. Aan de hand van mijn eigen doelen en fysieke mogelijkheden werd een persoonlijk schema door de trainers opgesteld. Het was goed te doen.  Als ik vragen had kon ik bij de trainers terecht. Ik geef de cursus een 8.’  Linda.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s